Ochlazovací   jógové dechové techniky

24.06.2019

Jógové dechové techniky (pránájáma) jsou vhodné i pro úlevu od horka a pro ochlazení organismu.

Základní ochlazovací techniky jsou dvě - jsou velmi jednoduché a opravdu dobře fungují!


SHEETALI (Šítalí)

Vyplázněte jazyk a vnější okraje jazyka zvedněte, abyste z jazyka vytvořili ruličku - korýtko. 

Nadechněte se ústy skrze ruličku. 

Schovejte jazyk a vydechněte dlouhým výdechem nosem. 

Opakujte dle potřeby.


Nedaří se vám udělat z jazyka ruličku? Nevadí, je zde druhá technika, kterou můžete použít!


SHEETKARI (Šítkarí)

Usmějte se od ucha k uchu a vyceňte zuby. 

Jemně je stiskněte - tak aby mezi nimi zůstala nepatrná škvírka / mezera a nadechněte se skrz zuby.

Udělá to syčivý zvuk. 

Zavřete ústa a vydechněte dlouhým výdechem nosem. 

Opakujte dle potřeby.

Schválně vyzkoušejte a dejte vědět, jestli Vám tyto dechové techniky (pránájáma) pomohly se v těchto horkých dnech cítit lépe


     Podívejte se na nejnovější články

a přečtěte si, co je nového
 

Přečtěte si jako první, co je nového...